DAGENSTIPS !

DAGENS TIPS: FRANSKA MANIKYR

För de som inte vet så är alltså fransk manikyr när man målar nagellack med en vit tipp längs fram på nageln. Vanligast är rosa och beigea färg nyanser men även klarare nyanser så som rött och lila förekommer.

Jag kommer nu att ladda upp en bild så ni får se hur det kommer se ut när det är klart så går jag sen genom "steg för steg"


strunta i siffrorna på bilderna "5,6,7"

1. På bilden ovan ser du i första rutan vilka olika nagellack jag har haft för att göra min manikyr.
    1. ett överlack som man har på allra sist
    2. ett nagellack som gör att nagellacket torkar på en gång (berättar mer om det sen)
    3. ett ljus rosa nagellack som jag har till själva "grunden"
    4. ett vitt nagellack till nagel tippen.

2. allra första måste du ta bort gamalt nagellack och ta bort smutts under naglarna så dom är rena och fina när du börjar.

3. Börja sen med att fila naglarna i den form du vill ha och om det behövs kan du korta av nagelbanden.
 
4. Ha sen på ett ljust nagellack över hela nageln, börja i mitten och dra sen ut mot kanterna.
    och när det har torkat lite gran så kan du ha på ett lager till om du vill.

5. När det ljusa nagellacket har torkat helt så börjar du att ha på det vita lacket på naglarnas tipp.
Det kan vara ganska svårt i början men man lär sig så småning om.

6 När du har haft på det vita nagellacket så kan du ha på det som gör att nagellacket torkar..
Jag vet inte vad det heter just nu men man göra så här: man tar fram handen man har nagellack på, DROPPAR!! en dropp över nageln och sen efter 10 sek så har nagellacket torkat.. väldigt bra om man har bråttom :D

7. sist har man på överlacket

lycka till !
puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0